Agristo zoekt nieuw talent met krachtige imagocampagne

You are here

Campagnebeeld Patatoholic

Agristo zoekt nieuw talent met krachtige imagocampagne

Ook al lijkt alles peis en vree in Vlaanderen, toch is er een stille oorlog aan de gang. De ‘war for talent’ woedt nu al volop, en zal in de toekomst alleen nog groter worden. De vergrijzing zorgt er immers voor dat nieuwe talenten steeds schaarser worden. Bedrijven die sterk (willen) groeien, moeten steeds creatiever worden om zich als een aantrekkelijke werkgever te profileren. In de toekomst zal niet het bedrijf zijn nieuwe medewerker kiezen, maar de sollicitant zijn of haar nieuwe werkgever.

Employer branding – extern én intern communiceren

Toch is employer branding méér dan enkel een aantrekkelijke jobadvertentie zo breed mogelijk verspreiden. “Recrutering is slechts een deel binnen het employer branding verhaal,” vertelt Anneke Vanfleteren, marketing & communication manager bij Agristo, dat een wereldspeler is in de ontwikkeling en productie van diepgevroren aardappelproducten. “Het gaat ook over je bestaande medewerkers aan boord houden door te zorgen dat ze zich goed voelen en zich ‘jeunen’ in hun job.”

“Bij Agristo zien we employer branding dan ook als een tweeledig verhaal. Naast het externe verhaal heb je ook je interne focus. Onze huidige medewerkers zijn onze belangrijkste ambassadeurs. Daarom zetten we sterk in op interne communicatie. Zo geven wij bijvoorbeeld bij vacatures onze huidige medewerkers ook de eerste kans om binnen Agristo hun carrière verder uit te bouwen. Anderzijds willen we ook nieuwe medewerkers blijven aantrekken. Sinds 2015 zijn we over onze 4 sites – Hulste, Nazareth, Tilburg (Nl) en Wielsbeke – gegroeid van 450 tot 870 medewerkers. Om die verdubbeling te realiseren, hebben we heel wat uit de kast moeten halen. Als producent van private label producten is ons merk niet zichtbaar in de winkelrekken en dus bij de consument, en onbekend maakt onbemind. Door sterke en vaak ludieke employer branding willen we Agristo dus beter bekend maken in de regio.”

Man in bad doet in de remmen gaan

“Het visuele speelt een belangrijke rol om de aandacht te trekken. Toen we in 2016 een campagne lanceerden waarbij een (halfnaakte) man in een bad vol aardappels zat, had dat een enorme stopping power. Overal werd erover gesproken en het zorgde voor een grote boost in onze naambekendheid. Het is natuurlijk ook een vertaling van het fungehalte bij Agristo. Zo’n campagnebeeld moet je trouwens doortrekken in ál je communicatie, om continu herkenbaarheid te creëren. We gebruiken het beeld in drukwerk, op de website, op billboards, op textieldoeken in onze gebouwen, busreclame tot zelfs een frietkraam en natuurlijk ook op de grote banners op onze bedrijfssites die van ver zichtbaar zijn.”

“Momenteel hangt aan onze Wielsbeekse site een banner in een buisframe van bijna 15 op 5 meter. Op de gevel in Nazareth prijkt er een kleinere versie. Het huidige campagnebeeld is de Potatoholic die zelfs in bed niet genoeg krijgt van zijn frietjes en kroketjes. In Wielsbeke wordt die banner straks even vervangen door het campagnebeeld van de E3 BinckBank Classic – we zijn niet alleen gek op aardappelen, maar ook op de koers! Maar daarna komt de jobbanner terug. Tegen de zomer zoeken we immers nóg eens 30 à 40 nieuwe medewerkers, en dit voor onze verschillende vestigingen."

Sterke partnerships met maximale flexibiliteit

“Agristo zet heel sterk in op echte partnerships. We gaan voor uitstekende kwaliteit tegen een faire prijs, maar gaan met onze leveranciers ook voor echte partnerships waar zij meedenken met ons. Dat vinden we allemaal terug bij Visix, waar ze ondertussen ook weten dat we soms graag kort op de bal spelen en snelle en flexibele oplossingen verwachten,” besluit Anneke Vanfleteren.

Benieuwd hoe wij jouw employer branding mee helpen ondersteunen? Contacteer ons vrijblijvend.