Visuele aantrekkingskracht in 2018

You are here

Visix, expérience en magasin,  matériel promotionnel, caisson lumineux textile

Visuele aantrekkingskracht in 2018

De laagste prijs en de beste service. Daarmee proberen de meeste winkeliers zich te onderscheiden van hun concurrentie. Maar wat als je prijzen niet lager kunnen en je al het vriendelijkste personeel in dienst hebt?

Experience economy

Steeds vaker krijgen we te horen dat een klant niet langer op zoek is naar een product of dienst maar wel naar een beleving. Waarom staan er anders mensen urenlang in de rij voor de nieuwste smartphone?

Deze huidige trend wordt ook wel de ‘experience economy’ genoemd. Volgens sommige economen maakt dit zelfs deel uit van een vierde industriële evolutie.

Ook de manier waarop winkelbeleving gecreëerd wordt heeft heel wat evolutie doorgemaakt. Winkelbeleving kent zijn oorsprong in de 18de eeuw maar de manieren waarop het gecreëerd kan worden kent geen weerga. Denk bijvoorbeeld aan de mogelijkheid om producten aan te raken, artificiële intelligentie in paskamers en virtual reality.

Let me entertain you

Visuele aantrekkingskracht in combinatie met entertainment zijn de twee aspecten die uw succes van morgen bepalen. Met de aandacht voor het visuele luik worden mooie ontwerpen en catchy promotiematerialen bedoeld. Een goed voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld een lichtgevende textielframe die uw hele muur siert.

Entertainement staat dan weer voor het spektakel dat men aanbiedt in een winkelpunt. Presenteert uw winkel ook gerechten uit dat ene kookboek?

Het is bewezen

Studies van de Hogeschool van Amsterdam wijzen uit dat een sterke visuele aantrekkingskracht een duidelijke invloed heeft op de aanbevelingsintentie. Springt jouw winkelpunt uit het oog? Dan zullen klant jouw naam veel sneller over de tong laten gaan. Zo profiteert u van een hogere verkoopratio én meer mond-tot-mondreclame.

Visix heeft meer dan 100 jaar ervaring in visuele aantrekkingskracht.