Interview met Johan Debruyne, Jean Van Houtryve en Christophe Krekels: "Alliantie Visix/Krekels zorgt voor opportuniteiten"

You are here

Visix, Krekels, alliance

Interview met Johan Debruyne, Jean Van Houtryve en Christophe Krekels: "Alliantie Visix/Krekels zorgt voor opportuniteiten"

Hoger groeipotentieel en schaalvergroting

Versterking marktaandeel

De alliantie die het Roeselaarse Visix en het Lokerse Krekels vanaf 1 oktober met elkaar aangaan zorgt ervoor dat beide bedrijven beroep doen op elkaars knowhow en samen als één grote speler naar klanten en de markt stappen. Dit ter bevordering van de groei van beide bedrijven. Want zowel Visix als Krekels hebben zelf hun succesverhaal geschreven en staan te boek als belangrijke spelers in de visuele communicatie markt.

Ze behouden hun zelfstandigheid maar willen samen groeien in segmenten als outdoor, indoor en eventcommunicatie. Visix richt zich naar het indoorsegment met standenbouwers, beursorganisatoren en merken als klanten. De laatste twee jaar doet het bedrijf veel inspanningen op vlak van productinnovatie voor bijvoorbeeld het shop-in-shop segment. Krekels legt de focus op outdoor- en eventcommunicatie met als rode draad de mobiliteit en flexibiliteit van haar producten.

Samen willen ze zowel hun marktaandeel op de Belgische markt versterken alsook beroep doen op elkaars klantenportefeuilles. Visix heeft met een vestiging in Frankrijk voet aan wal op de Franse markt, waar Krekels klanten heeft op de Nederlandse markt. “We willen op die manier ook nieuwe markten benaderen met onze innovatieve producten om zo de groei van onze bedrijven te verzekeren” ,benadrukt Christophe Krekels.

Samen sterk

Met de samenwerking zal hoofdzakelijk ingezet worden op het aanbieden van een kwalitatief product, een korte levertermijn en een persoonlijke service in een veel uitgebreider productgamma. Visix/Krekels wil op deze manier een totaalpakket aanbieden op maat van de klant, m.a.w. het wil meedenken.  

Kwaliteit

Om kwaliteit te leveren is er nood aan knowhow en een geoptimaliseerde productie. Zowel Visix en Krekels investeerden de laatste jaren in nieuwe machines, nieuwe vestigingen en automatisatie. Dat laatste aspect zal verder worden doorgedreven om klanten te voorzien van de juiste producten die overigens gemaakt zijn in België. Klanten die bijvoorbeeld naast een bedrukte vlag ook een outdoor tent voor hun evenement nodig hebben, vinden op die manier bij Visix/Krekels hun gading. “Door een afgestemde automatisatie en workflow gebruiken we de productiecapaciteiten optimaal om de kwaliteit en de levertermijn van onze producten te behouden en zelfs te verbeteren. Zo delen we technologieën en knowhow om samen meer innovatie te bereiken voor een alsmaar grotere wordende markt.”, aldus Jean Van Houtryve, zaakvoerder van Visix.

Mensen

Niet alleen middelen maar ook mensen zullen optimaal worden ingezet. “Visix en Krekels beschikken samen over 48 medewerkers met elk hun specialisatie.  Zo zullen de nodige inspanningen gedaan worden om iedereen voldoende te informeren over hun rol binnen deze samenwerking. Er valt niets weg aan ons gamma of bedrijf. Integendeel, er komen opportuniteiten bij” vertelt Christophe Krekels.

Service

Christophe Krekels en Jan Van Houtryve: “Wat betreft de persoonlijke service naar de klant, zullen klanten toegang hebben tot het volledige gezamenlijke productgamma. “We willen bijvoorbeeld dat onze klanten de mogelijkheid hebben om bedrukte tenten van Krekels te bezichtigen in de showroom van Visix en vice versa. De locatie en zo dus ook de afstand zal voor bepaalde regionale klanten als een troef worden ervaren. Klanten kunnen terecht bij hun contactpersoon en afhankelijk van hun noden bieden we de nodige specialisatie aan omdat we putten uit de kennis en het productgamma van beide bedrijven, een win-win situatie voor alle partijen”.

Webshops

Jean Van Houtryve: “Met de versmelting van ons productgamma staan we sterk om elke uitdaging aan te gaan. We zetten zeer sterk in op innovatie, kwaliteit en snelheid om klanten op hun wenken te bedienen. De verbetering van de automatisatie en informatica uit zich nu al in een nieuwe en verbeterde webshop Visix 3.0 voor resellers”.

Toekomst

Christophe Krekels en Jan Van Houtryve: “We zijn er ons van bewust dat de toekomst heel wat uitdagingen met zich zal meebrengen maar we streven naar een optimale samenwerking om de markt te kunnen voorzien van kwaliteitsvolle en innovatieve indoor, outdoor en event communicatie. Verder zullen we de komende maanden onze bedrijfsprocessen optimaliseren om een synergie te verkrijgen.”